Espanya, un país on sembla encara hi ha empreses amb la filosofia de ser reactives als seus mercats, intentant lluitar per respondre amb màxima eficiència en moments de màxima demanda, però en canvi en moments de baixada de la demanda són incapaços per captar i fidelitzar els seus clients, tret que utilitzin promocions agressives amb descomptes.
Aquesta és la situació actual, la trobem a empreses en diversos sectors, on la gràcia de la COVID els ha generat una explosió en la demanda. Però què passarà quan la demanda finalitzi quan acabi la tendència alcista, o bé el producte escassegi davant de la continuada demanda? Aquestes empreses tenen una probabilitat alta que morin.
Les empreses que siguin capaces, d'una banda, atreure, convèncer i fidelitzar, i de l'altra, saber gestionar i complir les expectatives dels seus clients, continuaran creixent al seu mercat, i alhora es beneficiaran de negociar millor amb els seus proveïdors, per ser considerar-los com a partners estratègics per a les marques et distribueixen.
Això que sembla un vía crucis per a algunes empreses, en ple segle XXI té fàcil solució, gràcies a l'existència actual de plataformes i tecnologies digitals que ajuden a gestionar els negocis i les empreses amb l'ús de la intel·ligència artificial, aconseguint augmentar la rendibilitat de manera senzilla i immediata, mutiplicant el retorn de la inversió i maximitzant els beneficis molt fàcilment.
Si prenem com a eix el món del retail, davant de la gran competència existent, és vital disposar d'un portafoli de producte tan encertat com sigui possible a la demanda, no només per garantir la satisfacció del client, sinó també per garantir-nos la reducció d'excedents, incrementant així les vendes amb els menors trencaments de Stock. Amb això maximitzarem la rendibilitat i minimitzarem la venda de saldos. com aconseguir-ho? Fàcil, deixant entrar la intel·ligència artificial en l'anàlisi i el diagnòstic com en la presa de decisions, la qual cosa comporta treballar amb algoritmes, de manera que puguin anticipar les tendències del negoci responent al futur amb la major precisió.
Amb informació a l'instant, és possible transformar les dades en prescripcions eficaces. Mitjançant els algorismes es poden proposar les millors decisions en cada procés de la planificació amb l'objectiu de garantir un millor resultat per a la temporada, col·lecció, etc.
t'imagines planificar amb èxit la gestió de les compres, l'organització de les teves rebaixes i la introducció de nous models? ….és possible poder planificar les vendes amb el clúster de botigues, la quantitat ideal de models i l'assortiment de la teva col·lecció en un entorn col·laboratiu.
t'imagines preveure possibles canvis en la demanda per planificar les reposicions, promocions, rebaixes, traspassos i introducció de novetats? …. també és possible poder plantejar-se suggeriments per disposar dels estocs adequats a les botigues, reduint els estocs i incrementant les vendes. no?, per això és important anticipar-se a l'hora de llançar una promoció, assegurant-se que es disposa d'un estoc adequat, mitjançant la coordinació d'estratègies entre departaments.
T'imagines una eina que t'ajuda a traslladar l'estratègia comercial definida des de la central a accions concretes per als venedors als punts de venda, de manera que en coneguin els objectius i enfoquin la gestió diària amb proactivitat?… Doncs avui és possible suggerir als venedors les tàctiques més eficients per assolir i superar els objectius, amb propostes actualitzades segons l'evolució de les vendes, específiques per a cada botiga i per tiquet de venda.
No esperis més i fa el pas perquè els nostres experts responguin de la millor manera possible a gestionar el teu negoci amb un mètode enfocat maximitzar els resultats de manera àgil i eficient.