Estàs veient actualment Herramientas de marketing digital indispensables

Eines de màrqueting digital indispensables

Eines que cal utilitzar en màrqueting digital

Encara sorprèn veure que hi ha empreses, pimes i negocis que utilitzen escassament totes les eines digitals existents per potenciar la notorietat de la seva marca, el seu posicionament web, atraure trànsit d'usuaris, fidelitat a clients, crear continguts, en definitiva tot aquest compendi d'accions enfocades a aconseguir els seus objectius predefinits, que acabaran valorant-se amb les vendes. I no sempre és qüestió de pressupost, sinó de manca d'objectius, formació i consens dins del vostre equip. Hi ha multitud d'empreses en contacte amb el consumidor final que utilitzen per la seva simplicitat les xarxes socials com a única arma digital, a causa del temps emprat i la perícia del seu Community Manager. Bonica professió, que encara fan alguns sense deixar-ho en mans de professionals i que alhora confien en altres, desconeixent les veritables funcions i les responsabilitats a realitzar eficaçment, perquè més enllà de pujar post, han de ser professionals orientats a obtenir trànsit d'usuaris amb qualitat ia la creació de continguts en els seus diferents formats (xarxes, blocs, e-mail màrqueting, Inbound,…), que condueixin l'usuari al final del procés a transformar-lo com a comprador de la marca. Per tant, per acabar aquest paràgraf, trieu bé per a la vostra empresa millor la figura del Traffic management, amb coneixements i experiència en màrqueting, creació de continguts i SEO, orientat a l'engagement, domini de les eines digitals, analítica web, desenvolupament digital i disseny gràfic,…tot un compendi que unit és perfecte.

Principalment les eines a utilitzar per un professional en màrqueting digital són:

SEO: és l'àrea de màrqueting que ens permet millorar la nostra visibilitat en línia en els resultats orgànics dels cercadors per al nostre públic objectiu.

SEO OFF PAGE: o també anomenat link building consisteix a millorar la presència externa del nostre lloc web o marca amb el conseqüent augment d'enllaços, cosa que afectarà directament el nostre nivell de visibilitat.

SEO ON PAGE: conjunt de tècniques que s'apliquen dins del nostre lloc web per millorar la nostra visibilitat orgànica.

SEM o PPC: és làrea de màrqueting que socupa de la publicitat de pagament per clic.

REMARKETING: tècnica de pagament que permet ensenyar anuncis als usuaris que hagin visitat la nostra web.

GOOGLE ADWORDS: eina de google de pagament per realitzar anuncis de text al cercador de Google ia la seva xarxa de display.

GOOGLE DISPLAY: eina de google de pagament que permet a l'anunciant mostrar banners en pàgines web segons ubicació, temàtica, activitat d'usuari, etc., sense que faci una cerca, sinó que apareix mentre navega en webs afiliats a la xarxa adsense.

GOOGLE SHOPPING: eina de google que permet a botigues en línia mostrar els seus productes en format anunci quan es fa una cerca relacionada a través de paraules clau. 

SOCIAL MITJANA: és l'àrea que s'ocupa de gestionar el canal social, entenent que podem fer-lo servir per generar marca i comunitat, vendre, fer crm i atenció al client.

SOCIAL ADS: és làrea que socupa de dur a terme anuncis de pagament en xarxes socials.

MAIL MÀRQUETING: àrea de màrqueting que s'ocupa de fer servir bases de dades ja siguin pròpies o no per enviar comunicats enfocats als nostres objectius de màrqueting o marca. 

MÀRQUETING D'AFILIACIÓ: és la tècnica de màrqueting digital que permet a webs i anunciants treballar junts sobre la base de comissions de les vendes que s'aconsegueixin.

CRM: consisteix en l'explotació i segmentació de les bases de dades a través de diferents eines per a la consecució d'objectius a través de diferents plataformes com ara l'email màrqueting, el telemàrqueting, el sms, whatsapp, etc. 

ANALÍTICA DIGITAL: és l'àrea que permet conèixer i mesurar les dades necessàries a cada negoci per poder comprovar, analitzar i optimitzar les estratègies de màrqueting digital.

En base als objectius o bé a la fase o estat que es trobi cadascun dels usuaris utilitzarem diferents de les eines del màrqueting digital. i et preguntaràs quines són aquestes fases? Les mateixes que coneixem al «procés de compra de màrqueting tradicional» però que podràs trobar amb els noms de Customer Jorney o model AIDA, que explicarem més endavant.

L'important és que totes les eines estan enfocades a realitzar accions PUSH (orientades a la generació de la demanda), i accions de PULL (orientades a recollir la demanda). Les primeres es porten a terme quan els usuaris no busquen activament cap producte o servei, mentre que les segones van exclusivament enfocades als usuaris quan busquen activament contingut.

 

 

Deixa un comentari